حرفه وطن
 
قالب وبلاگ

 

روش صحیح نگهداری مواد غذایی در یخچال

مدت های طولانی است که یخچال یکی از لوازم ضروری هر زندگی شده است و نگهداشتن مواد غذایی در یخچال مدت هاست که برای جلوگیری از رشد میکروب ها و فاسدشدن آنها به کار می رود این کار رشد میکروب های بالقوه بیماری زا را کند می کند و در عین حال جلوی خراب شدن رایحه، رنگ و قوام بسیاری از غذاها را می گیرد.

شما می توانید باقی مانده غذاها را به مدت ۳ تا ۴ روز در یخچال نگهداری کنید. انواع گوناگون پیتزا، مرغ و سالاد ماهی تن را باید حداقل در عرض مدت کوتاه، حدوداً  دو ساعت پس از سرو و مصرف کردن آن، برای کاهش دادن خطر بیماری هایی که از طریق غذای فاسد منتقل می شود، در داخل یخچال بگذارید.

هرگز باقی مانده غذاها را در آشپزخانه نگهداری نکنید و به محض اینکه آنها را پختید، فوراً در یخچال قرار دهید. به این دلیل که هوای خنک و سرمای داخل یخچال میزان رشد باکتری را کاهش می دهد. برای مواد خوراکی که حجم بیشتری دارند و فضای زیادی را اشغال می کنند، مثل سالاد ماکارونی و غذاهایی نظیر غذاهای چینی با حجم زیاد را به جای اینکه در داخل یک ظرف بزرگ بریزید، آن را در داخل چندین ظرف کوچک قرار دهید و سپس در داخل یخچال بگذارید.

با این روش سرمای یخچال به سرعت و به طور یکنواخت غذا را خنک می کند. برای چنین غذاهایی اگر از یک ظرف بزرگ استفاده کنید، به دلیل آنکه سرمای یخچال کاملا  و به طور یکنواخت غذا را خنک نمی کند، خطر اینکه باکتری یا هر چیز دیگری در وسط غذا رشد کند، بسیار زیاد است.

توجه کنید که مدت نگهداری مواد غذایی را که در یخچال برایتان عنوان می کنم با فریزر اشتباه نگیرید.

 


موضوعات مرتبط: برق و الکترونیک، صنایع غذایی، نگه داری، خبرهای آموزشی ، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 2 مرداد 1393برچسب:, ] [ 8:19 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

 

حتما برای شما هم پیش آمده که گاهی احساس می کنید تبلت  تان واقعا کند شده و یا برای چند ثانیه هنگ کرده است. نکات زیر برای بالا بردن سرعت کمک تان می کند:‬

‬۱- تبلت یک وسیله ذخیره و بایگانی اطلاعات برای شما نیست. انتظار نداشته باشید که در کنار استفاده های روزمره تمامی فیلم های مورد علاقه شما و عکس های خانوادگی شما را ذخیره کند تا شاید شما روزی مایل به دیدن آن ها باشید. برای افزایش سرعت تبلت پیشنهاد می کنیم که فقط فایل هایی را که شما در طول روز به آن ها نیاز دارید روی تبلت ذخیره کرده و سعی کنید حافظه آن را خالی نگاه دارید.

۲- نصب نرم افزار روی تبلت بسیار راحت و ساده است اما بی دردسر نیست. برای افزایش سرعت تبلت از نصب هر نرم افزاری روی تبلت خود پرهیز کرده و تنها نرم افزارهایی را که از آن ها استفاده می کنید روی سیستم خود نگه دارید. اگر هم بعد از نصب یک نرم افزار به آن نیازی ندارید می توانید آن را از روی سیستم خود پاک کنید.

۳- در صورتی که یک نرم افزار اجازه می دهد آن را روی SD Card نصب کنید، بعد از نصب آن را به SD Card منتقل کنید. برای این کار می توانید از قسمت تنظیمات تبلت روی گزینه برنامه ها کلیک کنید.

۴- از نرم افزار های Tune up برای افزایش سرعت تبلت استفاده کنید. شمار بسیاری از این نرم افزارها برای تبلت آماده استفاده است.

۵- هر از چندگاهی بعد از گرفتن نسخه پشتیبان از تبلت آن را Reset factory کنید. این کار به شما کمک می کند که اولا یک خانه تکانی در نرم افزارها کرده باشید و دوما تبلت شما هم از شر اطلاعات و فایل های مزاحم راحت شود.

 


موضوعات مرتبط: برق و الکترونیک، فناوری و سیستم، فناوری ، سیستم، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 18 دی 1392برچسب:, ] [ 2:0 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

 

 

 

 

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)دفاتر «مطالعات انرژی، صنعت و معدن» و «زیربنایی» مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان این‌که «لامپ‌های کم‌مصرف بیش از 20 سال است که در دنیا متداول شده و در اماکن مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند» افزودند: در واقع به دلیل مصرف انرژی پایین، این نوع لامپ‌ها در مقایسه با لامپ‌های رشته‌ای، بسیار مورد استقبال قرار گرفته و استفاده از آن‌ها رایج شده است. اما مصرف این نوع لامپ‌ها به دلیل جیوه موجود در آن‌ها و همچنین پرتوهای فرابنفشی که تولید می‌کنند، همواره با نگرانی‌هایی توام بوده و اکنون پس از سپری شدن سال‌ها از مصرف این لامپ‌ها، عوارض منفی آن‌ها بر سلامت انسان – هم به دلیل جیوه موجود و هم به علت پرتوهای فرابنفش به کار رفته در آن‌ها – مورد بررسی قرار گرفته است. آن‌چه با اطمینان می‌توان گفت این است که متخصصان در مورد سمی بودن جیوه موجود در این لامپ‌ها اتفاق نظر دارند، اما سوال‌هایی درباره میزان جیوه و اشعه فرابنفش این لامپ‌ها و دست یافتن به این‌که چه میزان و چه حجمی از آن‌ها در بروز سرطان تاثیر دارند مطرح شده‌اند.

 

این نکات که همگی نشان از نگرانی‌ها و ابهامات پیرامون استفاده از لامپ‌های کم مصرف دارند بیانگر استفاده نکردن از این لامپ‌ها نیست، بلکه وقتی استفاده از یک ابزار عمومیت دارد و در عین حال نگرانی‌هایی از نظر تاثیر بر سلامت انسان، پیرامون آن مطرح می‌شوند باید بررسی و تحقیق و اطلاع‌رسانی بیشتری هم در آن خصوص صورت گیرد یا راهکارهایی بیان شوند تا عوارض هرچند احتمالی‌شان کاهش یابند. استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف به دلیل صرفه‌های اقتصادی که در طولانی‌مدت دارند در همه جای دنیا به طور وسیعی رواج دارد این در حالی است که بنابر اذعان متخصصان امر سلامت، نور این لامپ‌ها می‌تواند عوارضی برای افراد داشته باشد. در کشور ما نیز این لامپ‌ها به خاطر کم مصرف بودن‌شان ، در بین مردم طرفداران زیادی دارد و در سطح وسیعی از ادارات، کارخانه‌ها و منازل استفاده می‌شوند و از این رو باید درباره مضرات و خطرات ناشی از این نور اطلاع‌رسانی کافی انجام شود.

 

یادآوری این عوارض و مشکلات هرچند هم اندک باشد، ضروری است و باید راهکارهای لازم برای کاهش عوارض آن ارائه شوند در عین حال باید به خاطر داشت که این لامپ‌ها بسیاری از عوارض‌شان را در بلندمدت نشان می‌دهند به صرف این‌که هم‌اکنون عارضه‌ای دیده نشده است، نباید از آسیب‌هایی که ممکن است در بلندمدت ظاهر شوند غافل شد. استفاده از لامپ‌های کم مصرف بدون شک از نظر مصرف کمتر انرژی مطلوبند اما متخصصان پوست به این نتیجه رسیده‌اند که بهتر است در محل‌هایی که افراد مرتبا در آن‌ها حضور دارند این لامپ‌ها به صورت مستقیم استفاده نشود و لامپ‌ها داخل حصار قرار بگیرند تا هم در مصرف انرژی صرفه جویی شده باشد و هم این‌که به سلامت مردم آسیبی وارد نیاید.

 

مرکز پژوهش‌ها همچنین تصریح کرد که متاسفانه به علت تاخیر آموزش بعد از ورود تکنولوژی در کشور ، آگاهی مردم از این خطرات کافی نیست، ضمن این‌که متاسفانه هنوز پروتکل جمع‌آوری این لامپ‌ها را نیز در کشور نداریم ضمن این‌که به علت پرداخت یارانه از سوی دولت برای این لامپ‌ها، با مصرف فراوان و به همین نسبت خطرات بالای این نوع لامپ‌ها در جامعه مواجهیم البته قطعا استفاده از لامپ‌های رشته‌ای قدیمی به جای این لامپ‌ها کار عاقلانه‌ای نیست، زیرا لامپ‌های رشته‌ای قدیمی بیش از نور، گرما تولید می‌کنند و از نظر اقتصادی هیچ توجیهی ندارند.

 

در کشورهای پیشرفته صنعتی مانند آمریکا، استرالیا و کانادا عمر مفید لامپ‌ها از 5 تا 10 هزار ساعت عنوان شده است و مصرف کننده پس از پایان زمان عمر مفید لامپ، آن را به مراکز بازیافت تحویل می‌دهد تا به روش‌های خاصی معدوم شود، اما متاسفانه در ایران مصرف کننده به دلیل نبود آیین‌نامه‌ها یا پروتکل ملی تا زمان شکسته نشدن از آن استفاده می‌کند. ضمن این‌که هیچ‌گونه مدیریتی در خصوص این‌گونه پسماندها که جزء پسماندهای ویژه و خطرناک قرار می‌گیرند ، صورت نمی‌گیرد . این امر در حالی است که قانون مدیریت پسماند در کشور به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و لازم الاجراست، اما متاسفانه توجه کافی به این مقوله مهم نمی‌شود.

 

لذا باید پروتکلی در زمینه استفاده صحیح و معدوم کردن لامپ‌های کم مصرف در کشور تدوین شود. این پروتکل که می‌تواند ضامن سلامت محیط زیست باشد باید از سوی وزارت نیرو و با همکاری وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدوین و در سطح ملی اجرایی شود.

 


موضوعات مرتبط: برق و الکترونیک، فناوری و سیستم، ،
برچسب‌ها:
[ جمعه 16 آذر 1392برچسب:, ] [ 7:42 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

طراحی جالب دکل های برق به شکل انسان

دکل های برق به شکل انسان


موضوعات مرتبط: برق و الکترونیک، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ یک شنبه 27 اسفند 1391برچسب:, ] [ 5:15 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]
[ جمعه 25 اسفند 1391برچسب:, ] [ 6:7 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

 
از مهمترین انواع استاندارد، استاندارد مصرف انرژی الکتریکی لوازم خانگی برقی است.
 ساخت و تولید لوازم برقی خانگی یک فرآیند صنعتی است که نیاز به نظارت دارد. میزان کیفیت و مناسب بودن هر وسیله برقی برای استفاده، باید مورد تایید قرار گیرد. همچنین درجه کیفیت وسیله برقی نیز باید توسط یک سازمان رسمی و بی طرف اعلام شود.

این مرجع رسمی در کشور موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران است. استانداردها حدود، چگونگی و شرایط قابل تایید بودن خصیصه های مختلف یک وسیله را معین می کند. از مهمترین انواع استاندارد، استاندارد مصرف انرژی الکتریکی لوازم خانگی برقی است.


موضوعات مرتبط: برق و الکترونیک، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ دو شنبه 7 اسفند 1391برچسب:, ] [ 17:37 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

فرکانس و دامنه
براي نمايش كليك كنيد

توضيحات فايل:

روال این کارگاه به این گونه می باشد که شما می توانید با ابزارهایی که در اختیار دارید درک کاملی از دامنه و فرکانس به دست آورده و با کم و زیاد شدن آن ها را در حالت های مختلف آشنا شوید.

 

این کارگاه آموزشی برای مقطع دبستان و راهنمایی مناسب است.

 

دانلود


موضوعات مرتبط: برق و الکترونیک، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:, ] [ 12:36 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

مواظب برق باش !
براي نمايش كليك كنيد ا

توضيحات فايل:

این بازی در رابطه با برق و استفاده صحیح از آن بوده  و داری نکات آموزشی بسیار زیادی می باشد و توضیحات لازم را همراه با تمرین به دانش آموز ارائه می دهد.

این بازی مناسب با مقطع ابتدایی و راهنمایی می باشد.

 

دانلود


موضوعات مرتبط: برق و الکترونیک، انیمیشن، ،
برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:, ] [ 12:30 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

 

 

مدارات تایمر راه پله انواع مختلفی دارند که به لحاظ نوع عملکرد میتوان به سه دسته مکانیکی ، الکترومکانیکی و الکترونیکی تقسیم بندی نمود. ما در اینجا نمونه الکترونیکی را بررسی می کنیم. البته نوع سیم بندی نیز در انواع مختلف با هم متفاوت است. که نمونه مورد نظر ما فقط از سه سیم استفاده می کند و درنتیجه استفاده از آن بسیار ساده خواهد بود.

 

مدار این تایمر بسیار ساده بوده و از قطعات کمی نیز تشکیل شده است. در صورت اتصال برق به مدار اتفاق خاصی روی نمیدهد. اما زمانیکه شما کلید را میزنید برق از طریق پایه مشترک وارد تایمر میشود. پس از عبور از مقاومت R1 و خازن C1 که بعنوان کاهنده ولتاژ عمل میکنند ولتاژ وارد مدار یکسوساز پل شامل دیودهای D1,D2,D3,D4 میشود. سپس این ولتاژ توسط خازن C2 صاف شده  و مدار را تغذیه میکند. بخشی از جریان تولیدی از طریق مقاومت R3 وارد دیود D5 میشود که باعث روشن شدن آن خواهد گشت. از طرفی بدلیل دشارژ بودن خازن C3 آی سی تایمر 555 عمل میکند و خروجی آن فعال میشود. با فعال شدن خروجی  رله عمل کرده و کنتاکت آن بسته میشود. با بسته شدن این کنتاکت فاز مستقیما به پایه ورودی مشترک مدار وارد میشود و در صورتیکه دست از روی کلید برداشته شود برق مدار قطع نخواهد شد(حالت خود نگه دارندگی). و در نتیجه لامپ ها نیز روشن باقی می مانند. از طرفی خازن C3 از طریق مقاومت R2 و ولوم RV1 شارژ میشود. زمانیکه ولتاژ ان به سطح ترشلد برسد، خروجی آی سی 555 پایه 3 غیر فعال میشود و رله نیز خاموش و قطع میشود. با قطع رله برق مدار نیز قطع خواهد شد و لامپ ها نیز قطع می گردند.



موضوعات مرتبط: برق و الکترونیک، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:, ] [ 15:56 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

جعبه تقسیم :

­­­­­­درانواع سيم كشي هاي روكاروتوكار براي انشعاب مدارهاي الكتريكي فرعي ازمدار اصلي براي فضاهاي مختلف ساختمان از وسايلي بعنوان محل انشعاب يا ترمينال استفاده مي شود كه به آنها جعبه تقسيم گفته مي شود.

اين وسايل در دونوع روكارو توكار ودر شكل ها و با جنس هاي مختلف ساخته شده وبه كار مي روند. جعبه تقسيم ها محل اصلي ارتباط اجزاي الكتريكي يك مدار بوده و ابتدا جريان برق وارد اين وسايل مي شود.

سيم هاي ورودي به جعبه تقسيم دريك مدار تكفاز عبارتند از: فاز، نول و ارت

فنر سیم کشی :

براي عبور دادن سيم ازداخل لوله هاي توكار ازفنر مخصوص سيم كشي استفاده مي شود. اين فنر از يك نوار نازك فولادي درست شده كه به يك سر آن يك گوي فلزي وبه انتهاي ديگر آن يك قالب فلزي متصل است.

هنگام سيم كشي ، فنر را از طرف گوي وارد لوله نموده ، پس از عبور دادن آن ازلوله وخارج كردن گوي ازداخل قوطي (جعبه تقسيم، كليد، پريزو...)، تعداد سيم هاي را كه بايد از داخل لوله عبور كند به قلاب طرف ديگر وصل مي كنند سپس با كشيدن گوي سيم ها را از داخل لوله عبور مي دهند.

لوله هاي سيم كشي توكار (خرطوم) :

در سيم كشي هاي توكار به منظور تعيين مسير عبور سيم ها و محافظت از سيم هايي كه در داخل ديوار عبور داده شده اند ، از لوله هاي پلاستيكي (خرطومي  يا صاف)، استفاده مي شود. معمولاً دوسر لوله ها به قوطي هاي انشعاب يا اجزاي مدار از قبيل كليد، پريزو... ختم مي شود تا پس از پوشيده شدن سطح روي ديوار ، به وسيله فنر سيم كشي  بتوان ارتباط بين اين قطعات را با عبور دادن سيم ها از داخل لوله هاي بين آنها به هم برقرار نمود.

 

ترمینال ها :

 مورد مصرف : برای اتصال سیم ها به هم به وسیله پیچ می باشد وعموماً درتابلوهای توزیع مورد استفاده قرار می گیرد ووظیفه آن اتصال برق به تابلو وخروج برق به مصرف کننده ها است.

ساختمان ترمینال : ازدو قسمت هادی وعایق تشکیل شده است. قسمت هادی آن مانند یک بوش بوده که دوطرف آن، دوسوراخ قلاویز شده دارد که به وسیله پیچ می توان سیم را درداخل آن محکم کرد ، قسمت عایق آن که روی قسمت هادی راکاملاً می پوشاند وجنس عایق آن از کائوچو ، پلاستیک ویا چینی است.

ترمینال هل عموماً به صورت شاخه های دوازده خانه ای ویا به صورت تکی بوده که درداخل ریل ترمینال کنار یکدیگر قرار گرفته واز طرفین محکم می شوند.

جنس عایق : به رنگ های سیاه، سفید، خاکستری، یا زرد می باشد.

ترمینال ها ازنظر اندازه وآمپر مجاز برابر استاندارد سیم ها انتخاب می شوند.

 

فیش ها و سر سیم ها :

 مورد مصرف : دربعضی ازاتصالات دستگاه های الکتریکی به جای پیچ از فیش استفاده می شود. فیش ها به سیم ها پرس ویا لحیم می شوند، تا عمل اتصاال راحت تر انجام شود. دراین گونه موارد مقاومت محل اتصال به کمتریم مقدار تقلیل پیدا می کند.

جنس فیش و سرسیم : جنس فیش ها از هادی آلومینیوم ، برنج ویا مس انتخاب می شوند.

فیش و یا سر سیم : باتوجه به استاندارد سیم ها انخاب می شوند.

 

 

نوار چسپ (لنت برق) :

مورد مصرف : جهت عایق بندی اتصالات سیم ها به کارمی رود. وقتی دو یا چند سیم را به هم اتصال می دهند قسمت هادی بدون روپوش ان را به وسیله نوار چسپ عایق بندی می کنند.

جنس وساختمان نوار چسپ : ازنوار نازک پلاستیک به پهنای 4/3 اینچ یا 19 میلیمترساخته شده که ازیک طرف به مواد چسبنده آغشته بوده تا هنگام عایق بندی روی هم چسبیده شده وباز نشود.

رنگ نوارچسپ : سیاه، سفید، زرد، قرمز، آبی ، سبز می باشد.

 بست دوپايه :

 براي نصب سيم ها در سيم كشي توكار روي ديوار و... استفاده مي شود.

 


موضوعات مرتبط: برق و الکترونیک، ،
برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 11 بهمن 1391برچسب:, ] [ 10:56 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]

جهت دریافت برنامه ادیسون اینجا کلیک کنید


موضوعات مرتبط: برق و الکترونیک، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 10 بهمن 1391برچسب:, ] [ 1:16 ] [ عیسی میرداروطن ] [ ]
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ حرفه وطن خوش آمدید
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان حرفه وطن و آدرس herfevatan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
اسفند 1396
فروردين 1396 اسفند 1395 بهمن 1395 دی 1395 خرداد 1395 فروردين 1395 آذر 1394 شهريور 1394 مرداد 1394 تير 1394 خرداد 1394 ارديبهشت 1394 فروردين 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391
امکانات وب

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 2135
بازدید کل : 218266
تعداد مطالب : 511
تعداد نظرات : 65
تعداد آنلاین : 1



Alternative content



استخاره آنلاین با قرآن کریم


تعبیر خواب آنلاین

خطاطي نستعليق آنلاين